"Niebo jest wszędzie, zaczyna się u twoich stóp."


"Niebo jest wszędzie, zaczyna się u twoich stóp." 
                                                   J.Nelson 

Przeglądając półki w niewielkiej bibliotece w mojej rodzinnej miejscowości natrafiłam na książkę Jandy Nelson pt."Niebo jest wszędzie". Uświadomiłam sobie, że widziałam ten tytuł już wcześniej, ale ze względu na temat przewodni, czyli utratę bliskiej osoby i przechodzenie przez proces żałoby nie byłam w tamtym momencie w stanie jej przeczytać. W te wakacje coś się zmieniło. Nie chodzi raczej o upływ czasu. Widzicie, po śmierci kogoś bliskiego zwykle ludzie powtarzają, że z czasem będzie lepiej. Tak.. "Czas leczy rany", chyba tak brzmi to powiedzenie. Otóż niestety nie jest to w rzeczywistości tak proste. Prawda jej taka, iż po takiej tragedii człowiek stara się żyć dalej, funkcjonować, ale żałoba pozostaje na zawszę. Cząstka bliskiej nam osoby istnieje w nas do końca i nie da się tego uniknąć. To, czy będzie ona wywoływać tylko przykre wspomnienia, czy przeplatać się z tymi radosnymi zależy od nas i właśnie o tym jest ta książka. O odnalezieniu własnego nieba, tu na ziemi mimo przeciwności. 

Nie da się uniknąć cierpienia, gdyż jest ona nieodłącznie powiązane ze szczęściem. Nie można tylko pozwolić, by strach przed chwilami rozpaczy uniemożliwił nam docenienie tych radosnych.

Komentarze

Popularne posty